صفحه نخست روزنامه‌های کشور - سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ فیلم‌های کمدی «عینک قرمز» و «تگزاس۳» در نوبت اکران «امیر جدیدی» نقش منصور بهرامی را بازی می‌کند ویژه‌برنامه‌های رادیو به مناسبت روز معلم + زمان پخش رقص قلم در دستان شعله | یادی از اسماعیل آشتیانی، شاعر، نقاش و ادیب معاصر «نصرالله شیرین‌آبادی» نوازنده پیشکسوت ویولن درگذشت + علت فوت نگاهی به فیلم سینمایی «مست‌عشق» | تکه‌پاره‌های یک روایت فیلم «رابطه» با بازی زنده یاد «خسرو شکیبایی» + زمان پخش آهنگ «قلب من قلب یه عاشق» دیان را بشنوید + لینک دانلود و متن ترانه پیوند تجربه و هنر در عرصه دانشگاه | گزارشی از کارگاه‌های رویداد «هفته هنر» در مشهد گفتگو با امیرحسین رضازاده، بازیگر مشهدی فیلم «بی بدن» | بازی در آثار جدی را بیشتر دوست دارم لورل و هاردی به تلویزیون می‌آیند + زمان پخش عضو شورای شهر مشهد مقدس: برگزاری جشنواره «حکیم توس» جزو اولویت‌های ماست ما را مباد از دل طوفان گریختن | واکنش شاعران و اهالی ادب به سروده رهبر معظم انقلاب
سرخط خبرها

نگاهی به تولیدات صداوسیمای خراسان رضوی در ایام ماه مبارک رمضان

  • کد خبر: ۱۰۴۰۵۴
  • ۱۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۸
نگاهی به تولیدات صداوسیمای خراسان رضوی در ایام ماه مبارک رمضان
هرسال به مناسبت ماه مبارک رمضان برنامه‌های مختلفی از صداوسیمای خراسان رضوی اکران می‌شود. به همین منظور با محمدرضا ابراهیمی، مدیر روابط عمومی صداوسیمای خراسان رضوی به گپ و گفت پرداختیم که پیش روی شماست.

نعیمه زمانی | شهرآرانیوز - هرسال به مناسبت ماه مبارک رمضان برنامه‌های مختلفی از صداوسیمای خراسان رضوی اکران می‌شود. امسال نیز برنامه‌های ویژه افطار و سحر در سه بخش صدا، سیما و رادیوزیارت برای علاقه‌مندان در نظر گرفته شده که در این ایام مهمان خانه‌های مردم است. به همین منظور با محمدرضا ابراهیمی، مدیر روابط عمومی صداوسیمای خراسان رضوی به گپ و گفت پرداختیم که پیش روی شماست.

انعکاس حال و هوای بارگاه رضوی

محمدرضا ابراهیمی، مدیر روابط  عمومی صداوسیمای خراسان رضوی درباره برنامه‌های سیما بیان می‌کند: ویژه برنامه افطار با نام «سفره همدلی» به تهیه کنندگی علی محمد کاظمیان پور به صورت زنده با محوریت رمضان؛ ماه بندگی، مساوات، خیراندیشی، عبودیت، بخشش و گذشت تولید شده و به صورت زنده به مدت ۶۵ تا ۷۰ دقیقه از شبکه استانی به نمایش گذاشته می‌شود.

او ادامه می‌دهد: در این برنامه به بخش‌هایی همچون «گزارش» از شهرستان‌ها و «احکام» با حضور مهمانان ویژه و شاخص استان در زمینه‌های مختلف کارآفرینی، فرهنگی، اجتماعی و ... پرداخته می‌شود.

ابراهیمی می‌گوید: مجموعه «سِر سحر» به تهیه کنندگی ابوالفضل حاجتمند در زمان سحر به روی آنتن می‌رود. به گفته او، این برنامه با محوریت اهمیت دعا و نیایش، بندگی و اطاعت خدا، خیراندیشی و دستگیری از نیازمندان و همچنین انعکاس حال و هوای بارگاه رضوی حدود ۶۵ تا ۷۰ دقیقه است که در ایام مبارک رمضان به صورت مستقیم از حرم مطهر با حضور کارشناسان دینی اجرا می‌شود. به گفته ابراهیمی این برنامه هر روز به مدت یک ساعت در دو نوبت زمانی، بعد از نماز صبح در شبکه استانی و شبکه یک و دیگری ساعت ۱۰ صبح از شبکه استانی و شبکه قرآن به نمایش گذاشته می‌شود.

تفسیر احکام در ماه رمضان

مدیر روابط عمومی صداوسیمای خراسان رضوی با اشاره به برنامه‌های صدا می‌گوید: برنامه «نسیم سحری» در ۹۰ دقیقه به صورت زنده از حرم رضوی اجرا می‌شود. در این برنامه که با محوریت عبادت، مناجات، نقش روزه در سازندگی روحی و تقویت جسمانی تولید می‌شود، ضمن توجه به فراز‌های پرفیض دعای سحر، کارشناسان مختلف به گفتگو می‌پردازند.

او یادآور می‌شود: برای افطار نیز برنامه‌ای با عنوان «صدای ربنا» به صورت زنده با محوریت دین و جامعه اسلامی، مناجات و تعالی انسان، روزه و سلامت روح و جان و عبودیت؛ راز بندگی در نظر گرفته شده است که به مدت صددقیقه با حضور کارشناسان مختلف و تفسیر احکام اجرا می‌شود. او به فعالیت رادیوزیارت در روز‌های ماه رمضان اشاره می‌کند و توضیح می‌دهد: مسابقه «نسیم باران» هر روز ساعت ۵ بعدازظهر با حضور شرکت کنندگان به صورت حضوری و تلفنی انجام می‌شود. سؤالاتی مطرح می‌شود و مخاطبان می‌توانند در آن شرکت کنند.

او ادامه می‌دهد: «نسیم بهشت» عنوان برنامه دیگری است که ویژه سحر به مدت نود دقیقه اجرا می‌شود. این برنامه که به موضوعاتی نظیر راز بندگی، عبودیت و تفاسیر دعا‌های مختلف اشاره دارد نیز به صورت زنده از حرم مطهر تولید می‌شود. ابراهیمی یادآور می‌شود: همچنین ویژه برنامه افطار با نام «زیارت و ضیافت» هر روز از ساعت ۱۸:۲۰  پخش می‌شود.

شب‌های سرنوشت

مدیر روابط عمومی صداوسیمای خراسان رضوی می‌گوید: در شب‌های قدر برنامه «شب‌های سرنوشت» به تهیه کنندگی سید مهران کاظمی از شبکه رادیوزیارت به شرح و تفسیر دعا‌های مختلف مانند دعای جوشن کبیر و شرح دعای سحر می‌پردازد.

او ادامه می‌دهد: ویژه برنامه مناسبتی با عنوان «مادر امت» نیز به مناسبت وفات حضرت خدیجه (س) از ساعت ۱۰:۱۵ تا ۱۲ ظهر و همچنین ویژه برنامه‌ای به مناسبت ولادت امام حسن مجتبی (ع) به مدت سی دقیقه با توجه به ویژگی‌های اجتماعی، سیاسی و رفتار ایشان از این شبکه رادیویی اجرا می‌شود.

ابراهیمی توضیح می‌دهد: ویژه برنامه‌های مناسبتی در ایام وفات حضرت خدیجه (س) و ولادت امام حسن مجتبی (ع) برای شبکه تلویزیونی استان در نظر گرفته شده است. در برنامه ویژه امام حسن مجتبی (ع) که در دوشب (قبل از ولادت و روز ولادت) اجرا می‌شود به سفره‌های افطاری ساده خانوادگی، مساجد و تکایا پرداخته خواهد شد.

او با اشاره به سریال اکران شده در این روز‌ها می‌گوید: مجموعه تلویزیونی «نوروز رنگی» به کارگردانی علیرضا مسعودی در ماه رمضان روی آنتن می‌رود، این سریال پیش‌تر در نوروز ۱۴۰۰ از شبکه ۵ سیما روی آنتن رفته بود. همچنین برنامه‌های دیگری نیز با مضامین ماه رمضان مانند «در مسیر زندگی»، «میراثی از سناباد» و ... به نمایش گذاشته می‌شوند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->